Erasmus+ ponadnarodowa mobilność uczniów – mamy to!
ERASMUS+ PONADNARODOWA MOBILNOŚĆ UCZNIÓW – MAMY TO!
Z ogromną przyjemnością informujemy, że nasza szkoła pomyślnie przeszła proces rekrutacji do programu Erasmus+ MOBILNOŚĆ UCZNIÓW, przedsięwzięcia ogłoszonego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji na lata 2018-2023. Złożony przez nas wniosek aplikacyjny uzyskał wysoki wynik 93%. Już po raz trzeci weźmiemy udział w międzynarodowej współpracy szkół, ale po raz pierwszy projekt obejmie również uczniów! W trakcie trwania przedsięwzięcia uczestnicy wzbogacą swoje możliwości edukacyjne w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii, nauki jezyków obcych, przedsiębiorczości oraz umiejętności uczenia się. Inicjatywa służy także wzmocnieniu postawy otwartości i tolerancji wobec różnorodności oraz wspiera ideę wyrównywania szans edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, zdrowotnej lub społecznej, poprzez włączenie ich w realizację przedsięwzięcia. Zwieńczeniem działań projektowych będzie wyjazd dwudziestoosobowej grupy młodzieży z PSP 1 do Escola Secundaria de Barcelos, szkoły partnerskiej w Portugalii, aby razem realizować projekt międzykulturowy pt. ,,WSPÓLNIE TWORZYMY SZKOŁĘ NOWYCH MOŻLIWOŚCI”. W ramach programu uczestnicy otrzymają przygotowanie językowe i kulturowe, poprzedzające wizytę w szkole partnerskiej. Podczas mobilności uczniowie wezmą udział w warsztatach edukacyjnych, wycieczkach kulturowych, zajęciach integracyjnych. Zwiedzą najpiękniejsze zakątki Barcelos, Bragi oraz Guimaraes, zagrają w grę terenową, odwiedzą oceanarium oraz poznają kulturę i historię Portugalii.
Projekt skierowany jest do uczniów obecnych klas VI i VII, wybranych w drodze rekrutacji. O zasadach rekrutacji poinformujemy w osobnej wiadomości.
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych, aby wzięli udział w naborze do programu. Gwarantujemy bezcenne doświadczenie edukacyjne oraz niezapomniane wrażenia.
Projekt PONADNARODOWA MOBILNOŚĆ UCZNIÓW realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój (PO WER).
Najważniejsze informacje dotyczące programu Erasmus+ MOBILNOŚĆ UCZNIÓW:
ücel główny: rozwój i wzmocnienie przekrojowych kompetencji kluczowych uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
ügłówne założenia: zagraniczne wyjazdy grup uczniów wraz z opiekunami do krajów UE dotyczące realizacji zagadnień projektowych wpisujących się w podstawę programową
üokres realizacji programu: czerwiec 2021-maj 2022 (12 miesięcy)
ü budżet: 131 454 PLN
ü uczestnicy: uczniowie VI i VII klas szkoły podstawowej
ü liczba uczestników: 20 uczniów (w tym uczniowie z mniejszymi szansami edukacyjnymi)
Mobilność (wizyta zagraniczna w szkole partnerskiej):
ü cel mobilności: wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów, w tym m.in.: nauka języków obcych, poznanie nowych narzędzi cyfrowych, rozwijanie umiejętności uczenia się, nabycie kompetencji niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego
üszkoła partnerska: Escola Secundaria de Barcelos (Portugalia)
üczas trwania wyjazdów zagranicznych: 7 dni (dwie grupy 10-osobowe w dwóch terminach)
ükryteria promujące: włączenie do projektu uczniów o największych potrzebach edukacyjnych, w tym m.in. uczniów mających ograniczony dostęp do edukacji ze względu na sytuację ekonomiczną, zdrowotną lub społeczną, w przypadku których doświadczenie mobilności może mieć szczególnie duże znaczenie dla rozwoju kompetencji oraz przyszłych wyborów edukacyjnych i życiowych
üprzygotowanie uczestników przed wyjazdem: szkolenie językowe, kulturowe i pedagogiczne (20 godzin zegarowych)
üprogram wizyty w szkole partnerskiej:
- poznanie placówki przyjmującej
-udział w zajęciach lekcyjnych
-współpraca z rówieśnikami ze szkoły przyjmującej nad produktem końcowym inicjatywy
-warsztaty dla uczniów z danego zagadnienia
-wycieczki edukacyjne
-prezentacje uczniów
-zajęcia pozaformalne związane np. z historią kraju/miasta
-zajęcia integracyjne
-rozwijanie umiejętności językowych (język komunikacji i język ojczysty szkoły przyjmującej)
üPrzykładowe metody pracy:
-burza mózgów, mapa mentalna, mapa pojęciowa (mindmapping)
-dyskusja, debata, praca w grupie
-gry integrujące, zespołowe, drama